Nyårslista!

Hej allesammans! 
Jag brukar ju som alltid göra en årsresumé här på bloggen, men jag var sämst på att ta bilder under förra året så det får bli en nyårslista som jag hittade på en av "elit-bloggarna" i Sverige.
 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
- Jag sa upp mig från ett jobb,var på amerikans fotbolls match... och jag läste alla Harry Potter böckerna :P Säkert något mer som jag inte kommer ihåg.


Har du några nyårslöften?
- I år ska jag jobba på att få tillbaka mitt självförtroende och min självkänsla, som tycks ha försvunnit lite. Jag ska även fixa körkortet och skaffa ett jobb, sedan skulle det ju inte skada att skapa lite fler bekantskaper.

Samt att hitta en bra balans mellan träning och bra mat och bli bättre på att "stay in touch" med vänner och familj i Sverige. 


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
-  Ingen av mina vänner, dock min underbara bror! :D (och även min svåger!)


Vilka länder besökte du?
-  Sverige.. Vilket var underbart att kunna få vara hemma där i 3 hela månder!

 

Vad önskar du att du gjort mindre?
- Tyckt synd om mig själv när jag varit ensam hemma.. måste lära mig att uppskatta ensamheten istället för att tycka att det är så jobbigt. 


Bästa minnet från 2012?
- Alla stunder jag fick spendera med familj och vänner i Sverige, när jag återförenades med David i slutet av juni efter 3 månader ifrån varandra. Men framförallt när jag fick sms:et om att jag blivit faster för första gången!

 

Bästa köpet?
- Det måste nog vara "min" bil :)

 


Vad spenderade du mest pengar på?

- Flygbiljetter, bil och flytt.


Gjorde någonting dig riktigt glad?

- Många saker, en av de var när mina systerdöttrar började kalla mig för moster.. då smälte mitt hjärta extra mycket <3


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

- Ledsnare, kände mig väldigt emo när jag kom tillbaka till staterna efter Sverige visiten. Samt att det känns som jag och David varit ifrån varandra stora delar av året.


Favoritprogram på TV?
-  Massor! Army Wifes, Go on, Grey's, Chicago fire, Downton Abbey + mer! Känns som jag varit lite av en tv-holic förra året.


Är det något du sakna 2012 som du vill ha år 2013?
- Musik! Känner att jag måste börja spela och sjunga mer :) Ska försöka inhandla en keyboard iår, saknat att spela piano!

 

Vad ser du mest framemot med år 2013?
- Sverige-resan till sommaren, att äntligen få träffa min brorsdotter Selma för första gången, Davids bästaväns bröllop, besök från Sverige i mitten av februari!!! Plus att förhoppningsvis så kommer en av mina drömmar bli sann! :D 

Men jag är sjukt taggat överlag på det nya året, det känns som jag fick så taskigt avslut 2012 då jag var så nere hela tiden. Så nu känner jag att det är mitt revansch år!

 

Adjö till 2012 och Hello till 2013!

 

Kärlek till er <3

 

 

 


Kommentarer
Madeleine Hutchinson

Rolig läsning och stort grattis till att du har blivit faster :) Underbart!
Hoppas att dit år blir allt vad du önskat och lite till :)

2013-01-04 @ 18:14:34
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.se
Sis

Du är för go lillan. Saknar dig men längtar så tills vi ses igen.

2013-01-05 @ 06:38:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0