Det är dags att vända på det hela.

Håller ni inte med när jag säger att det är på tiden att man vänder på det hela med veckans uppdelning, att helgen är 5 dagar och själva veckan är två. Det känns ju som att man liksom bara hinner komma i helg-mood och då kommer måndagen krypandes. 

Oh well, helgen var faktiskt väldigt fin. I lördags var vi iväg på en grillfest med folk ifrån våran smallgroup, sjukt roligt vi spelade ett spel som heter Bang!, åt massa gott och bara pratade. Jag hade bakat en morotskaka som uppskattades väldigt mycket! Jag blir glad av sånt :)

Det är lite knasigt hur man vänjer sig med saker och ting, jag som förut hade problem att vara själv spenderar det mesta av veckans dagar själv nu och faktiskt uppskattar det på något vis. Det kanske är för att jag faktiskt har accepterat situationen att jag är ganska låst just nu i väntan på greencard osv. Min hjärna blir helt mör efter en kväll med folk nu, helt knas. Men jag längtar tills jag kan komma ut lite mer, träffa nytt folk.

Igår kväll var vi på en Chili/Square Dance kväll, sjukt roligt. Det var en Chili-tävling där 23 personer ställt upp med att laga sin specialité. Testade en som var mindre bra och en som var mumma, sen efter maten blev det squaredance. David tänkte banga först då han inte är någon dansare, men sedan lyckades han bli med-dragen ändå. Det var faktiskt ganska kul, kanske inget som jag kommer längta till att göra igen dock :P


Kommentarer
Julia

Jag är på att vända på veckan! Och en sak till som blir ännu bättre då är att man kan få helg-ob fler dagar i veckan ;) Mer helg till folket! :)

2011-09-13 @ 21:49:41
URL: http://julleskrutt.blogg.se/
Kakan

Jag skulle kunna ta helg hela veckan, men vardag då det var jobbarhelg...Oh din morotskaka är god, det kan jag intyga. Matavsmakning och dans, det lät ju spännande:). Love U

2011-09-14 @ 10:16:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0