telefonförsäljare?

När jag gick i nian jobbade jag som telefonförsäljare på ett företag där man ringde runt för att boka en demostration av någon slags dammsugare. Om man inte gick något bokat tjänande man 80 kr hur länge man än jobbade. Men som tur var så var jag väldigt övertygande och fick några bokningar varje gång jag jobbade. Jag avskydde verkligen det där jobbet, men vad gjorde men inte i den där åldern för lite extra fickpengar. Blev hotad en gång av en jag ringde till, sedan ville jag verkligen inte gå tillbaka dit.

Jag får panik när någon ringer till min telefon och vill erbjuda något, helst när man märker att det går efter någon mall och de fortsätter att prata även fast man inte är intresserad. Som tex om de ställen en fråga, funderar du på att gå på college? om jag säger nej, inte inom den närmsta framtid, och de forsätter att prata om vilka olika program det finns och när jag skulle kunna tänka mig vara intresserad. Jag får panik. Jag fick ett sånt samtal idag.

Sen jag kom hit till USA, så är det massa felringningar och dessa samtal om College. Minst ett samtal i veckan. AHHH! Jag försöker vara trevlig, men idag så verkade den som ringde inte fatta att jag inte var intresserad utan fortsatte att prata på.... jag la på (otrevligt, jag vet).

aja, det var vad jag hade på hjärtat just nu.


Kommentarer
Sarah

Se det inte som att du är otrevlig, se det som att du gör dem en tjänst. Majoriteten av telefonförsäljare jobbar ju precis som du gjorde på provision. Det värsta jag visste när jag jobbade med det var folk som lät en dra hela harangen på tjugo minuter innan de sa nej, trots att de från början visste att de inte var intresserade. Jag brukar säga till de som ringer: "Jag gissar att du jobbar på provision, så jag ska göra dig en tjänst och lägga på nu för jag är tyvärr inte intresserad. Lycka till med nästa samtal!" Funkar varje gång :D

2011-10-14 @ 23:13:40
URL: http://sarahjohansson.wordpress.com
Trillingnöten

Jag hatar såna försäljare...många ringer hit. Ibland typ fem i veckan...och jag tackar nej. Ibland märker man ju att de bara läser upp nåt. Jag tycker synd om dem eftersom de säkert bara gör det för att ha ett jobb...

2011-10-15 @ 07:47:03
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Therese

Men vännen! Du är bland de finste människor jag någonsin stött på! Tycker inte du ska ha dåligt samvete för det! Det är precis som Sarah ovanför säger. Man måste få vara "elak" ibland=)



Saknar dig!

PÖSS

2011-10-15 @ 09:27:22
URL: http://the-ant-bro.blogspot.com/
Johanna

Ja visst... saaa gott innehall i paketet!! :) Undra bara hur langt det racker...:P



Usch, jag skulle aldrig passa som telefonforsaljare... skulle nan saga nej jag ar inte intreserad, tack och hej skulle jag saga da och lagga pa...haha! Sen har aven jag svart for nar folk forsoker salja nat till mig... har svart att saga nej och vill heller inte vara otrevlig... men ibalnd maste man nog! :P

2011-10-16 @ 03:16:21
URL: http://loppansworld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0