recept på utlovad kladdkaka.

Här kommer recept på en enkel och god kladdkaka, passar utmärkt när chokladbehovet kommer krypandes och man inte har ägg hemma. Skulle inte säga att den håller samma mått som "den vanliga" men jag tycker den blev över förväntan god. Inte lika mycket smör i heller :) Så baka och enjoy!

Kladdkaka utan ägg

ingredienser:
1,2dl socker
50gram smör/margarin
1dl vetemjöl
1tsk bakpulver
5msk kakao
1krm salt
1dl mjölk
1tsk vaniljsocker
1. Sätt ugnen på 150 grader c, Vispa (med elvisp) socker och margarin poröst med 1msk av mjölken.
2. Blanda de torra ingredienserna och tillsätt dessa växelvis med resten av mjölken. Vispa i minst 2 min.
3. Häll i smord och ev. bröad form. Grädda mitt i ugnen ca. 35-40 min. (men kolla lite då och då som den inte blir torr) Låt svalna och servera sedan med färska bär, grädde eller glass. (eller alltihop ;P )

Photobucket



Kommentarer
ZarahLinnea

ÅH. VAD. GOTT! Nam nam.. :D

2011-10-17 @ 17:25:45
kakan

Låter enkelt, får prova någon gång. Love U.

2011-10-17 @ 22:41:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0