Don't give up, you still have friends.

idag har jag varit till doktorn och tagit bort stygnen på min rygg, tog bort ett födelsemärke som alla utom jag tyckte såg okej ut. Det visade sig att det inte var ett födelsemärke utan en liten sten som under huden, hur konstigt är inte det? tur iallafall att den är borttagen lika så stygnen. Det dumma var att mamma kunde ha tagit bort stygnen gratis, man tror att när de bokar in ett återbesök att det som ska gå på samma kostnad. Men sen så får man träffa någon som har samma utbildning som mamma som gör jobbet, plus att hon sätter på ett plåster som jag inte verkade tåla. typiskt. Men, men vad spelar det för roll. Det är inget jag tänker på :P haha.
så drygt, det är värsta springvädret ute. vill dra på mig mina über-tajta springbyxor och ta en runda, men dumt nog så har jag inte några skor..slängde ju mina galet sköna insprungna skor innan jag for från London. aja, får se om jag står ut att vara utan jag hade ju tänkt mig att jag skulle klara mig tills jag kom till USA.
kollade förövrigt på Vårshowen från 2007 förut, eller bitvis. det var blandade känslor, vissa saker minns jag att de var mycket bättre. Sedan fällde jag en tår när jag tänkte på hur kul vi hade det där på ES <3
It was good times!
just nu håller jag på att baka baguetter, eller det är ju inte så att jag står med deg på fingrarna och mjöl över hela mig när jag skriver det här utan den fina degen står och jäser. den gör sin grej ni vet :P
undra om jästen är likadan i USA som här? åh, undra om de har samma bakingredienser osv... de var ju lite annorlunda i London. När jag skulle baka en kladdkaka en gång så blev det någon toffee liknande smak på den, sjuk mysko. fast på ett bra sätt.
aja, peace out så länge.
En Mariah, Vårshowen 2007


Kommentarer
kakan

Smulan min...blir underbart med nygräddad baguette till kvällsfikat, ska försöka komma hem vanlig tid från jobbet / kramar

2011-03-16 @ 17:13:47
Eleonor

Hej!! Gud vad kul att du skrev till mig! Jag var i samma situation och började med bloggen och pratade med andra tjejer här i USA. Jag fick en massa hjälp tack vare bloggen, vilket jag är tacksam över.

Grattis till frieriet!!! Var kommer ni bo i USA?



Processen är verkligen lång och jag var otålig många gånger och saknade min älskling. Men man vet att det kommer till ett slut och att väntan var verkligen värt det. Jag kände nästan att när allt var slut och det var dags att åka hit så kände jag mig inte redo längre.. hehe.. Men det är huvudet som spökar.



Du kommer att få en checklista av ambassaden och kommer att få göra steg 1 först och skicka iväg till ambassaden. Däribland står det att du ska boka tid hos läkaren på pappret. Man får jättemycket hjälp från checklistan och det är lätt som en plätt. När vi fått paketet så tycker jag du ska boka tid hos läkaren först. Jag fick min läkartid veckan efter jag ringde. Jag fick papprena i augusti om jag kommer ihåg det rätt och blev godkänd på ambassaden i mitten av oktober. Det gick jättesnabbt efter att man fick paketet från dom.

Din fästman kommer även att behöva fylla i en blankett om affidavit (att han kommer ta hand om dig finansiellt). men det måste du skcika till honom.

Är du medlem på http://www.visajourney.com/ Där har dom massa bra info. Den sida har hjälpt mig mycket.



Lycka till och håll kontakten =) har du några mer frågor så svarar jag gärna =)

kram

2011-03-16 @ 20:48:50
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
ZarahLinnea

Det var en underbart fin tid! :)

Saknar dig hjärtat! :)

KRAMAR

2011-03-16 @ 21:21:19
Julia

Har du en bulle i ugnen kanske? ;) Du kanske ska låna mina skor tills du far? Dom används ju inte speciellt mycket :P

2011-03-16 @ 22:02:38
URL: http://julleskrutt.blogg.se/
Anna

Gumman! Vilka minnen vi har <3

2011-03-17 @ 16:51:41
URL: http://yvanna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0