allt gick finfint.

det är knasigt vad man stressar upp sig för saker bara för man inte riktigt vet vad som kommer att hända.
I detta fall har det varit månader av oro från min sida inför denna intervju, men det känns som jag oroat mig sjukt mycket i onödan.
jag kom till Amerikanska ambassaden 08.10 på onsdagsmorgonen, hade fått min tid 9.00 men de skrev att man bör komma i förväg för man vet aldrig hur mycket folk det är och hur lång tid det kommer att ta. Efter att ha kommit in, gått igenom en säkerhetskontroll och lämnat elektonik saker så fick jag gå in och gå först till en lucka där jag fick lämna alla mina dokument och sedan fick jag slå mig ner och vänta. 09.55 ropades mitt namn upp, eller jaja PRITHIE GAMMEDDEHEWA (med vissa uttalningsfel) to F! jag gick till luckan och de frågade mig några få frågor, de hela tog nog högst 5 minuter och de ville inte se några av bevisen på relation som jag hade med mig (bilder, brev,flygbiljetter osv). Det ända som behövdes kompletteras innan de kunde skicka mig visumet är det medicinska utlåtandet och mitt pass, eftersom jag hade läkarundersökningen senare samma dag så behövde jag passet.
Läkarundersökningen gick jättebra, en jättemysig doktor som var väldigt lugn och trevlig.
så nu har jag gjort allt som ska göras och nu ska det bara behövas väntas på att de ska skicka hem visumet till mig innan jag kan beställa en flygbiljett och äntligen få vara med David!
jag kan inte riktigt tro att det är sant, tror att allt kommer att bli verkligt när jag väl står där med visumet i handen. Men nu är det inget mer jag kan göra för stunden iallafall :) bara andas ut!

Tack till alla som tänkte på mig under dagen!

nu gör jag snart helg och jag far till syster med familj, det blir myspys.
plus att det är godishelg, för det är en väldigt speciell dag imorn :D <3 och det ska firas :P

hoppas ni alla från en riktigt trevlig helg.

Massa kärlek <3




Kommentarer
Eleonor

Åh vad glad jag blir för dig =) Härligt att allting gick bra. Och intervjun var ju inte så farlig som du hade utspelat den i ditt huvud va? =)

Och inga bevis behövde du visa heller. Undrar om dom gör så för alla? Hursomhelst, skitkul att du får flytta och vara med din älskling nu!



Vi flyttade in alla våra grejer igår och idag ska ska vi fixa allting på plats!



Ha en trevlig helg! kram

2011-04-16 @ 15:32:42
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Nadja

Har absolut ingenting att klaga på :) Förutom den minst 24 timmar långa flygresan hem till Sverige då. Min kille är i militären, dock kommer han troligtvis bli medicinskt utskriven snart. Så då blir han veteran istället. Han hamnade faktiskt på Hawaii för att hans ex-fru var i Air force så ni hamnar kanske också här nån gång :)

2011-04-21 @ 12:55:22
URL: http://www.alohanadi.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0