blä, jag har halsfluss.

tänkte lägga in en bild på någon som har halsfluss men de var för äckliga så googla på det om ni vill se något snuskigt :P

aja,mitt halsont fortsatte hela dagen, och vid ett tillfälle kollade jag ner i min hals och möts av väldigt svullna och variga tonsiller. efter att överlagt med mamma via sms och kommit fram till att det måste vara halsfluss så ringde jag till doktorn och fick en tid. kom just tillbaka därifrån med en penicillin kur på en vecka. så typiskt att det ska komma nu.
så nu blev min Alina-dejt inställd. blä. jag som saknar henne så mycket <3

well, ikväll ska jag bara chilla. köpte massa choklad som jag ska trycka i mig och kolla på ally. sedan sova tidigt, men jag tror inte att jag behöver jobba imorn. elisabetta skulle vara ledig från jobbet. så det var ju timat och bra.
nog för att de båda gick tidigare från jobbet idag så jag skulle slippa ta med mig margherita till doktorn.
aja, puss på er. eller föresten inte, då skulle jag smitta er. mentalpuss på er <3

förövrigt så heter halsfluss tonsillitis på engelska, de ni. ett nytt ord idag :P

hejsålänge.


Kommentarer
Alina

Och jag saknar dig! Men det viktigaste är att du blir frisk pussunge!

2010-06-09 @ 22:36:58
URL: http://gretalina.blogg.se/
Julia

Du har drabbats av den fina lilla bakteriearten Streptococcus pyogenes, som du för övrigt har träffat på förut, fast då i skepnaden som svinkoppor :P Om jag inte har helt fel så har halsflussen du har klassifikationen GAS (betahemolytiska streptokocker grupp A). Det innebär att den har hög hemolytisk förmåga, att den har stor förmåga att orsaka sönderfall av röda blodkroppar alltså.



Nu vet du lite mer ;) Krya på dig och se till att ta död på dina Streptococcus Pyogenes nu! :)

2010-06-10 @ 00:48:36
URL: http://julleskrutt.blogg.se/
Anna

Julia sluta nörda så mycket!

2010-06-13 @ 19:58:01
URL: http://yvanna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0