människor kommer och människor går.

de här 20 åren som jag levt i mitt liv, så har jag haft helt underbara människor omkring mig. vissa som bara kommit och gått.. andra som bara försvunnit. men sedan är det många som har stannat, men de flesta finns ändå kvar i mitt hjärta.
jag är ju inte den bästa på att höra av mig, som de flesta vet. det är ju inte så bra att ha lite telefonskräck när man bor så långt ifrån alla som ligger en nära.. men jag tänker ofta på er, och många kvällar går till att kolla på gamla bilder och minnas. så många fina minnen och människor!

Livet är bra spännande, det bara flyter på.. det är som en enda lång resa där olika passagerare hoppar på. vissa i farten och andra när man stannar vid någon hållplats. vissa stannar för alltid medan andra väljer en annan väg men kommer tillbaka på resan igen senare.
så många gånger man pratat med folk om att man inte får tappa kontakten, men tappar man någonsin kontakten? visst det kan gå många månader som man inte hör någonting ifrån varandra.. men hos mig är det verkligen så, har någon kommit in i mitt hjärta så stannar den där. dvs om den inte sviker, men jag är ändå ganska förlåtande så det skulle nog ändå gå.
det hemskaste är när någon inte visar sig vara den man trott efter flera år, då blir man bara så sårad. fast det är ju inte  som att man kan glömma alla minnen, fast när man känner sig lämnad och övergiven känns det bara så onödigt att ens försöka..

jag är verkligen tacksam för alla människor som kommit och gått och stannat i mitt liv, det är ni som har gjort mig till den jag är i dag. och jag kan äntligen säga att jag är ganska nöjd med mig som jag är. visst jag hamnar i någon svacka ibland men det gör ju alla. det är ju bara männskligt! jag kan nog säga att de flesta finns kvar i mitt hjärta, alla har format mig på något sätt. jag brukar säga att jag älskar människor, och det gör jag verkligen för man har verkligen så mycket att lära av varandra... och olika människor tar fram olika sidor hos dig. Livet är bra spännande =)

Och visst, framtiden kan verka lite läskig.. man vet inte riktigt vad man ska göra, eller vilket spår som man ska välja. det finns ju så ofantligt mycket möjligheter för oss de här dagarna, man kan verkligen göra vad man vill, och det är ju verkligen spännande vad man ska välja då, när man verkligen kan få göra vad man vill. men man får inte glömma att det alltid kommer att finnas människor omkring en som kommer stötta en i allt man gör. och att det är okej att falla ibland. det gör ju alla. ibland kommer omgivningen omkring dig vara helt suddig för att det gå så snabbt och rörigt, men sedan kommer den också vara så skarp bara för att det känns så rätt.
Våga leva, våga resa på livets väg och följ ditt hjärta.

jag finns här för er alltid.
ni är fast i mitt hjärta.
kärlek <3


/Mariah



Kommentarer
Anna

Jag är dålig på att höra av mig också. Men du finns i mina tankar gumman. Ska bli så kul att träffas på sportlovet Puss och kram <3

2009-01-28 @ 16:36:01
URL: http://yvanna.blogg.se/
En som vet

Alla kan svika, så är det med människor, men Gud sviker aldrig. Men om vi ser omkring, det finns alltid någon och det är de som är Guds änglar.

2009-01-29 @ 18:03:58
Amanda Å

Bra skrivet mariah!:) Det stämmer det du skriver, och får en att fundera lite själv:)

Vi kanske inte står varandra så jättenära, men jag hänger iallafall med så där lite i bakgrunden;)

Och du vet var jag finns!:)

Kram på dig vännen!

2009-02-05 @ 12:52:49
Jennie



Hello!



Vill du att fler besöker din sida för att

läsa just det Du skriver?

Eller varför inte tjäna pengar?



Du hittar bra guider till det inne hos mig :)

Kolla under " Jennie Tipsar "



/Jennie

2009-03-09 @ 15:01:12
URL: http://egosidan.blogg.se/
Anonym

hej hjärtat!! e d inte dax att uppdatera?? hihi puss puss

2009-04-21 @ 17:48:46
ZarahLinnea

Trust in me, to make it better

and carry you through to the end

Well get free from stormy weather

Yeah, count on me, i'll be your friend

You can count on me, i'll be your friend

2009-05-03 @ 13:58:58
Ida

hejhopp min älskling=)

du har nu blivit utmanad av mig! Gå in på min blogg och kolla på inlägget från 31 maj.



Puss puss och kram



2009-05-31 @ 17:47:14
URL: http://thisdiamond.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0