ge någon du tycker om en kram!

En kram är en fysisk omfamning av en annan person med armarna. Kram är en form av beröring.

Kramen fyller i vissa sociokulturella sammanhang en viktig funktion vid hälsning och avsked, ofta som ett alternativ eller komplement till handskakning när detta kan kännas alltför formellt, i Sverige till exempel inom familjen eller den närmaste vänskapskretsen.

Kramen kan också vara ett sätt att ge tröst och trygghet åt en annan varelse. Denna användning har stöd i vetenskapliga undersökningar om samband mellan lugn och beröring.


mycket har hänt sen sist.

jag var nere med några i klassen på Kirk Franklin i Örebro. det var helt underbart, det var inte som en konsert utan det var som ett jätte stort möte. det var blandade känslor ena stunden rann tårarna och andra stunden så skrattade man. hysterisk dans, åh så fantastiskt.

jag kommer minnas när kirk sa att vi skulle gå fram till tre främlingar och omfamna dem och säga att man älskade dem och att gud älskar dem. det var väldigt starkt. att få säga till en främling att man älskar dem trots att man aldrig träffat dem innan. det är väldigt viktigt att man kommer ihåg att man ska älska sina medmänniskor. sprida kärlek omkring sig, Guds kärlek. det är det jag vill göra i fortsättningen. kunna var Guds ljus och sprida glädje och kärlek åt mina medmänniskor.

Gud är God.

allt kommer att ordna sig, allt ligger i Guds hand.

godnatt.
/Mariah


Kommentarer
ZarahLinnea

Jag tycker om dig därför ger jag dig en kram..

Fast du kan få många kramar! :)



Jag kunde inte sova.. så jag är tillbaka.

Sov gott.

2008-09-14 @ 23:47:33
debbie

oh va ja vill krama dig, gumman

2008-09-16 @ 18:12:38
Harriet Olsén

Jag blev så glad att träffa dig på konserten Mariah. Du är en så härlig människa. Supermånga kramar till dig gullhjärtat.



Du är fantastisk - lyckliga Byske som fått dig och Gustav att bo där.



//Harriet

2008-09-19 @ 11:29:48
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com
ZarahLinnea

Jag har velat ringt och berattat hur allt ar eller pa nagot annat satt genom mail.

Och jag vill veta hur du har det.

Men jag har inte haft tid och jag har inte fatt internet an pa min dator sa jag ar tvungen att vanta ett tag till. forlot.

Massa kramar!

2008-09-27 @ 22:31:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0