kanske tillbaka?

hejsan!

nu är jag tillbaka här igen, om det är bara en blixtvisit eller om det är ett av flera nya inlägg i rad är bara att se.
är hemma på höstlov nu, kom hem i fredags.. man har liksom längtat hem men man får liksom tillbaka det på samma gång som man kommer hem, nästan som ett slag i magen. men det är ju bara att göra det bästa av situationen och hoppas på att det blir bättre. 
I helgen har hunnits med att varit med mormor, fikat med massa flickor på stan, käkat massa godis, virkat en halsduk (kanske kan publiceras någon bild på någon gång) och bara slappat. Ikväll var jag och mamma i alnökyrka där ZarahLinnea även var på en Gospelmässa, det var Spectra (min gamla gospelkör) som sjung. De är så galet bra, jag vill bara sjunga med dem, idag är det förövrigt ett år sedan precis som vi for till USA på den orförglömliga resan. helt underbart var det, jag vill tillbaka.
jag hoppas att jag kommer att komma tillbaka till sundsvall i framtiden så jag kan vara med i Spectra igen, det skulle vara  helt galet underbart.

kanske ska uppdatera litegranna om veckorna som varit,

det har blivit så att jag flyttat till skolan, så nu är jag internatelev igen. jag bor på solgården, tredje våningen rum 36. men jag har dock bott de senaste veckorna i Julias rum eftersom vi håller på att renovera mitt rum eftersom det var råskabbigt. så det har rivits tapeter, tack och lov för det.
det har varit som terapi , de senaste veckorna har varit ganska jobbiga faktiskt för mig på många olika sätt. så jag har kunnat tänka på annat och få ut min frustration på saker och ting på de där sketna tapeterna. det känns bra, jag har också insett att jag behöver Gud mer och mer. eller att jag behöver ta mig mer tid för bön och lovsång, så det har jag gjort. jag vill ju leva nära Gud, det är en sån trygghet en sådan kärlek att vara omsluten i.

skolan är väldigt givande, vi spelar och sjunger mycket. man får spela instrument som man inte riktigt är hundra på men man försöker verkligen och alla i tvåan gör verklgien det, det funkar bra... jag hoppas att jag kommer lära mig massa mer innan året är slut. och att våga mera. det är verkligen hur kul som helts med musik. sången får mig att tänka på annat när allt känns grått och trist, musiken tar verkligen en till en annan värld, en värld där allt är möjligt.

jag är verkligen fascinerad av rösten, tänk att man kan använda den på så olika sätt. vilka olika ljud man kan använda den med och jösses så många olika röster man har egentligen. jag som har fått höra att jag pratar med olika röster, vilken är den "normala" det är så läckert. jag vill bara lära mig mer.
satt och pratade med Sofie på bussen igår, hon pluggar i Götet nu. läser någon kurs om kroppen och sånt. så vi satt och diskuterade hur häfigt det är med allt som händer, det är verkligen otroligt hur många faktorer som gör saker och hur saker är uppbyggda. det är liksom för genomtänkt för att det skulle ha uppkommit av en slump. det måste vara en skapare bakom det... det är iallafall vad jag tror. det är för bara för bra för att bara uppkommit utan någon plan.

det här lovet ska bli för mig,  dagar då jag får andas få tänka ut hur allt ska vara/hur jag känner och vad som har hänt på sista tiden. få tid för mig själv, få läka till mig så att jag kan vara mig själv igen. veta vad jag vill och kunna få lysa av Guds kärlek för andra. jag vill att man ska kunna se Gud i mig, hans kärlek.

idag var temat på mässan förlåtelsen, jag tycker det är viktigt att vi alla kommer ihåg att det är vad allting handlar om. att man ska förlåta varandra och våga förlåta. så häng inte upp er på gammalt groll, vänd inte människor ryggen. acceptera varandras olikheter och älska varandra.

det var allt för mig för idag.
kärlek
/Mariah


Kommentarer
Lillemor

Kloka slutord, mycket!

2008-11-04 @ 21:27:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0