det är dags att göra något åt saken..

åh, så mycket som har hänt sedan sist.
eller egentligen bara helgen och bara en massa jobb.

jobbet: jag har börjat trivas som fisken i vatten, och nu när jag står här med bara tre pass kvar på jobbet känns det nästan lite sorgligt. härlig personal, och mysiga pensionärer. tänk att man kan få hjälpa någon så de klarar av dagen, att få ge någon en klapp på kinden och de blir så överlyckliga.

i helgen som var så var vi ner till uppsala,för Lola och Jockes bröllop. Så  på fredagsmorgonen bar det iväg. jag, Julia, Gustav och ZarahLinnea bilade neråt. med Julle som chaufför..hon är så duktig =)
vi var väl framme vid 12-tiden, sedan var det bara att hjälpa till i festlokalen.



det ovan skrev jag för någon dag sedan men jag uppdaterade inte.
nu har jag packat färdigt det mesta, tror jag. det jag vill ha med mig för stunden iallafall.
imorn har jaf min sista dag  på jobbet, det känns lite jobbigt... är så sjukt trött. känns som jag håller på att bli sjuk. eller är det rond två på allergin. snuvan känns som det iallafall.

snart, snart, snart! så får jag vara med Gustav ofta. känna trygghet. härligt.
det här är sista inlägget på ett tag tror jag. jag vet inte när vi kommer få internet på något sätt i lägenheten. men på något sätt så kommer vi att ha det.

det är med blandade känslor jag lämnar staden jag kallar för hemstad. många vänner jag inte har hunnit träffa så mycket som jag velat eller överhuvudtaget. nära som man trodde skulle vara nära är inte så nära som förut, man kan ju bara hoppas att det blir bättre. jag har sån ångest över allt det där. men,men. man ska se till det som bygger upp en inte drar ner en. den här sommaren har jag nog fått en bättre självkänsla, jag har börjat acceptera hur jag ser ut och jag är nöjd med det. det är första gången på många år som jag kan se mig i spegeln och vara nöjd med min kroppshydda =)
nu behövs det bara lite motion så håller det här nog i sig.
jag är glad att vara jag, även om det är svårt vissa dagar. och att jag inte är så bra på vissa saker och hanterar saker dåligt. men jag är ju ändå jag.!


over and out from Foodstream!

kärlek/Mariah


Kommentarer
Gos

Du är vacker!! Och bra!!

Lycka till med allt..

Kommer sakna dig som tusan..

Puss&kram

2008-08-10 @ 08:56:13
Harriet Olsén

Ja, det finns inget annat sätt än att vara sig själv. Det är en svår konst att älska sig själv - tro mig det får man hålla på med hela livet.



Jag har själv kommit något lite närmare nu men varje steg har varit svårt och många gånger har det gjort ont.



Du är en av de människor som jag känner som jag gillar väldigt mycket. Du är vacker både inuti och utanpå. Jesus älskar dig, din mamma och pappa och dina syskon. Gustav älskar dig.



Du har mycket att glädjas över och jag önskar att du får det jättebra. Jag har inte hunnit träffa dig som jag hoppades i sommar men kan gissa att du flyttar hemifrån nu? eller är det Mellansel du talar om?



Vad det än gäller så önskar jag dig allt gott och Guds rika välsignelse,



//Harriet

2008-08-10 @ 16:11:30
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com
Pappsen

Kära Lillan

Tänk vad tiden går fort. Vi hade flyttat till Sverige för er skull, att ni ska få bra utbildning osv. Mor och jag hade planer att flytta tillbaka när du slutat skolan. Nu blir det inte så.

Det är så tyst hemma. Du ska veta att vi finns, när du behöver oss. Du / ni har världen bästa mamma. Denna mamma har inte åkte runt över allt med allmosor utan alltid funnit för er. Från 1982 till 10 augusti 2008 hon hade inget annat att tänka på utan hon har get gett tid åt er. Du / ni har världens bästa mamma. Jag kommer att lägga ett par bilder och skriva något, men ni behöver ett lösenord att komma ditt.

Just nu är har jag svårt att skriva. Jag önskar all gott till dig lillan. Du ska veta att jag är stolt över dig. Jag älskar dig.

PP

2008-08-11 @ 00:20:36
URL: http://www.gammeddehewa.addr.com/pass.htm
En som vet

Prithie = Glädje

Ditt namn Prithie betyder GLÄDJE. Det har du gjort med ditt liv. Du har gett oss glädje genom ditt skratt, genom din sång, genom dina kramar och genom ditt sätt att leva.

Nu önskarjag välgång för dig.

2008-08-14 @ 09:43:34
Zarah

Ja, absolut..

Det är dags att göra något åt saken..

Uppdatera din blogg min underbara vän!

Saknar dig..

2008-09-04 @ 19:48:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0