två tummar upp!

Har just kommit hem från min första ensamma tur i bilen, trodde att jag skulle tycka det var läskigt att köra själv eftersom folk kör som tokar här. Men jag var lugn som en filbunke och det är så kul att köra bil :D
 
Tack så mycket för alla som gratulerat till körkortet, det värmer!
Jag tog ju mitt svenska körkort för snart två år sedan i Sverige och det var ett stort steg för mig eftersom jag i många år skjutit på det för jag tyckt tanken av mig bakom ratten var lite läskig. Men tack vara påtryckningar av min käre mor så fixade jag det :)
 
Påvägen hem ifrån körstället i onsdags morse var det som en tyngd som släpptes från både mina och Davids axlar, han har mått så dåligt över att jag varit fast hemma varje gång han åker iväg med jobbet och jag har liksom känt mig så låst och beroende av andra. 
 
 
Jag tror man får köra på sitt svenska körkort i tre månader sen man kommit in i landet som svar på din fråga Karina, men jag är inte säker!
 
Två tummar upp för att kunna ta sig vart man vill ;)


Kommentarer
Linda Hollems

Hej. Jag hit trade till din blog venom Nadias blogg. Alltid lika roligt att läsa om andra utlandssvenskar. Hur trivs du i Omaha och hur länge har du varit i USA? Grattis till körkortet förresten :)

2013-01-12 @ 03:58:44
URL: http://lindahollems.blogspot.com
Henrietta

Jag ar inte saker pa om jag skrev grattis forut, om inte sa grattis till korkortet! :) Vad skont att du kan kora sjalv nu, man kan ju verkligen inte ta sig nagonstans utan bil i detta land!

2013-01-12 @ 18:09:34
URL: http://henriettav.blogspot.com
Karina T

Vad duktig du är!!!! :D
Tack, då vet jag :)

2013-01-15 @ 23:42:23
URL: http://karinat.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0