En sån mamma ska inte jag bli, när den dagen väl kommer.

Jag är tacksam att det finns ett gym och en pool till alla de som bor i det här lägenhetsområdet, kom just tillbaka från ett cardio pass.
Det är otroligt skönt när man är själv i gymmet, vilket jag inte var idag. Det var en mamma där med sin dotter som nog var i 12 års åldern (som var som mig i den åldern lite småknubbig), mamman hade dånande musik från sin telefon.. sjukt tung hiphop med väldigt fula ord i som både hon och dottern sjung med i. OKEJ?! tänkte jag men jag sa inget, har en sån där moody dag idag så jag skulle kunna gråta för minsta lilla så jag vågade inte säga till. Sedan så håller mamman på att pusha dottern att använda massa träningsmaskiner som hon inte verkade veta hur de fungerade men dottern promt skulle använda. Dottern klagade och sa att det gjorde ont, mamman sa att det är bara att bita ihop annars så får man inga resultat. Det gjorde ont i mig när jag såg det, men jag sa inget. jag kunde inte.. jag kände mig lagomt svag. Stackars barn, barn ska få vara barn och föresten så ska man vara runt 16 när man börjar träna med vikter..när man börjar vara färdigvuxen.
jag behövde bara få skriva av mig, kände mig lite frustrerad och feg.
aja, imorn blir en bättre dag.


Kommentarer
Eleonor

Ja fy for sana mammor. Istallet kanske hon kan hjalpa dottern att borja pa nagon rolig sport. Typ som dans eller gymnastik.

2011-07-28 @ 05:21:41
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Linnea i Alabama

usch, håller med dig

2011-07-28 @ 05:25:55
URL: http://linneaiusa.com
Trillingnöten

Vad irriterande! Gah! Nae, sån förälder ska man inte bli!

2011-07-28 @ 06:43:54
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0