året 2011

Tänkte summera året lite här nedan i korta drag!
Nyårsafton 2011

Januari:
David var ju i Sverige över jul och nyår, vilket var helt fantastiskt. Han fick träffa min familj och mina vänner för första gången och jag tror han godkändes snabbt :) När vi väl tog avsked på arlanda så var det sjukt jobbigt eftersom vi inte visste nästa gång vi skulle ses, vi väntade ju på att jag skulle få intervju-datum osv för visumet.
Annars i januari så fyllde jag 22år, började jobba extra på ett dagis och i slutet av månaden så började jag även övningsköra.
Vi hade inte bokstäver till att skriva år, så jag skrev yes! istället :P
Februari:
Åter igen väntan på allt pappersarbete inför visumet, massa övningskörning och lite dagisjobb. Plus att jag saknade David.
Mars:
Fick jag paket från Svenska ambassaden i Sthlm och det var då det började hända saker, fyllde i allt jag skulle och skickade sedan in allt. Drog mig på en liten norrlandsturné och hälsade på lite vänner och jag hade finbesök av min fina vän Lola och i samband med hennes visit fick jag mitt intervju-datum av ambassaden i Sthlm. Plus att jag saknade David.
Så här glad vad jag!
Fina Lola! <3
April:
Den 6 April hade jag min intervju på amerikanska ambassaden i Sthlm plus en läkarundersökning samma dag, jag sov hos mina fina släktningar som bor mitt i sthlm så det var sjukt smidigt. Jag var jättenervös men allt gick bra och de sa att de skulle skicka hem visumet till mig inom några dagar. Jag kunde inte riktigt förstå att det var sant! Äntligen liksom! Fick visumet drygt en vecka senare och då beställdes en oneway-ticket till Omaha, Nebraska. :) Jag hade även min uppkörning den 28april, i och med att den var så nära mitt avresedatum(vilket var bara en vecka efter) så tänkte jag bära eller brista jag har ju iallafall lärt mig att köra bil... Men jag klarade det galant! och jag har nog aldrig varit så stolt över mig själv, jag klarade något jag inte velat göra. April var en månad av massa kvalitetstid med alla i min familj, eller det känns som jag försökte ta vara på tiden sedan jag kom tillbaka från London ganska bra och umgås med familj och vänner vilket känns bra så här i efter hand.
Maj:
De sista dagarna i Sverige var ganska hektiska, mycket att göra minns jag och många att hinna med att träffa och sedan när jag väl satt på första planet som skulle ta mig till Chicago där jag sedan skulle byta så var jag så uttråkad. Hatar verkligen att flyga själv när det gäller långa sträckor. Men när jag sedan kom fram till Omaha och fick se David stå där och vänta på mig, så kunde jag inte riktigt tro att det var sant! Så fantastiskt att vara tillbaka i varandras armar igen och veta att vi inte behövde skiljas åt igen. <3 Den här månaden var väldigt innehållsrik, helgen efter jag kom så träffade jag mina svärföräldrar första gången och Jag och David fick äntligen gifta oss! Sedan var vi till Denver på begravning och träffade hela Davids släkt och i samma veva så var vi till Las Vegas när Davids bror gifte sig, en så sjukt rolig weekend i Vegas. Jag var lite chockad över hur varmt det var i Omaha också, hade ingen aning om att det skulle vara så kvavt och att det skulle hålla i sig flera månader.
Juni/Juli:
Var två månader som var sjukt varma, vi njöt mycket av solen (när det väl gick att vara ute). Jag stickade en tröja och vi fick äntligen våra efterlängtade möbler som vi beställt :) Sedan var jag även på min första baseboll match och kollade massa på olika serier.
Augusti:
David fyllde år, jag lagade english breakfast och bakade morotskaka. MAMMA KOM PÅ BESÖK! Det var så mysigt så, jag är så tacksam att hon kom! Vi hade våran "bröllopsmottagning" i Denver med massa roligheter. Sedan så var jag och lämnade mina fingeravtryck för mitt Greencard! En väldigt fin månad!! <3
September:
Köpte nya glasögon och jag fick mitt efterlängtade GREENCARD!! Jag virkade en hel massa och sedan var det massa chillande, det var även i slutet av september vi bestämde oss för att vi var klar med att bo i förorten och att det vad dags att flytta downtown. Sjukt bra beslut!!!
Oktober:
Vi var till Denver på en intensiv helg, med minnescermoni, familje mys och IKEA. Jag blev kär i Felicity och nästan sträck-kollade på alla säsonger :)
November:
Första snön kom, och försvann lika kvickt. Jag var på min första formella tillställning med flygvapnet när David examinerade från ALS. Vi flyttade, det gick relativt smidigt men usch för att flyttstäda säger jag bara! Sedan så firade jag min första Thanksgiving och svärföräldrarna var på besök, otroligt mysigt!
December:
Jag var på arbetsintervju, fick jobbet och började sedan jobba. Vi firade våran första jul tillsammans som gifta, lugn och stillsam med bara oss två vilket var otroligt mysigt!
image description


Året i sig har varit ganska utmanande, jag har fått behöva massor av saker som är "outside my comfort zone" så att säga. Det har varit väldigt lärorikt och jag är verkligen så otroligt tacksam att få vara här med David. Tacksam är jag också för Skype/internet så jag kan hålla kontakten med nära och kära hemma i Sverige! Jag ser fram emot vad 2012 har att erbjuda och jag hoppas på det bästa.

Så här taggad är jag för nya året! ;P



Kommentarer
Linnea i Colorado

Jisses vilket ÅR! Tänk att du har gjort så mycket på bara 12 månader. Tycker du ska vara så stolt över dig själv (och över david) över hur mycket ni har lyckats med. Stor kram!

2011-12-31 @ 05:25:26
URL: http://linneaiusa.com
Trillingnöten

Vilken intensivt år! Jag har en fråga :) Vi är i process att ordna Green Card just nu. Ska skicka in de sista papperen om några veckor och sedan få tid hos ambassaden för intervju. Var det svårt att få tid samma dag för läkarundersökning?Känns så krångligt att vänta på att få intervjutid och SEN boka... Kram!

2011-12-31 @ 07:21:57
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Sis

Vilket härligt år syrran. Önskar dig det bästa för 2012. Massor av nyårs kramar till dig/er!

2012-01-01 @ 11:54:29
kakan

Ett riktigt händelserikt år...och Tack för jag fick hälsa på. LOVE U.

2012-01-01 @ 18:52:30
Alina

Vilket otroligt år!

2012-01-02 @ 11:58:21
Tessan

Gott nytt år min fina Mariah!



Jag saknar dig!! Speciellt när jag läser om ditt år! Skulle så gärna vilja hälsa på dig!=)



PÖSSSSSS

2012-01-03 @ 22:40:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0