så ni har väntat...

... på att jag ska komma tillbaka här på bloggen. och nu är jag tillbaka i London <3 efter 8 dagar i Milano fyllda med barnpassning, slow motion-gång, GLASS, försök till shopping, otrevliga italienare, icke engelsktalande italienare (!), sevärdheter, PIZZA, sjukt trevlig kypare på residens resturangen, missförstånd...jag skulle kunna hålla på hur länge som helst.

jag "jobbade" varje dag från och med att vi landade, hade Elisabettas mamma som sällskap...var trevligt till en början men det var sjukt svårt att vara med någon hela dagar utan att förstå varandra, hon pratar bara italienska och några få ord engelska så en massa missförstånd. och hon verkade tycka massa saker som jag gjorde verkade fel, fast jag bara gjorde det som jag har lärt mig att jag ska göra. jag stod ut till onsdag när jag bröt ihop, hon fick mig att känna mig så liten, dum och jaa... det blev för mycket för mig att vara "ensam" i Italien, med ingen att ha en hel konversation med och saknaden efter allt blev bara så galet stor. men efter det fick jag vara själv med Margherita delar av de två sista dagarna. men vi gick runt ganska mycket, stället vi bodde på låg precis i centrala Milano..nära till allt :) jag har nog faktiskt aldrig bott so classy, men det är nog inget jag skulle välja att göra heller...men att få rena lakan varje dag är väl inget som någon skulle tacka nej till :D
jag har ätit sjukt mycket glass,pizza eller mat över huvudtaget :P så när jag var nere på resturangen på residensen så kom de bara med mer och mer mat, för elisabetta hade sagt till dem att jag skulle få en italiensk smakupplevelse...haha jag var tvungen att smita snabbt när jag var klar med en rätt så de inte skulle komma med en ny :P jag är väldigt glad att det är här jag är au pair och inte i Italien...jag tror att ingen skulle känna igen mig när jag kom tillbaka därifrån om jag spenderat ett år där :P
Milano är en fantastisk stad, arkitekturen tog andan ur mig vissa gånger...tex den stora katedralen Duomo fick mig att gråta en skvätt för att den var så vacker! jag rekommenderar denna stad som resmål!
i torsdags så joinade jag en turist-tur i staden, för att se Leonardo Da Vinci "nattvarden" den var helt magisk!
här kommer lite biilder från resan:



el Duomo by night :)



ljus i katedralen




italiensk glass :)

sötnosen gjorde resan fin, hon var duktig och glad hela veckan!



uppe på taket på duomo, 900 steg..de ni :P



den guldiga donnan, som ska beskydda milano



pretty awesome :)



jag med de skabbiga duvorna som några killar lockade till mig med att lägga majskorn i min hand :P



och en sista bild, gatuvy men väldigt fint utsmyckad med Megan Fox, right?
sjukt mysigt med städer med spårvagn även!

aja. det var milano!
nu blir det skriverier om mitt London liv igen!

awesome!





Kommentarer
Alina

Åh, du var ju ASSNYGG på duvbilden! Ingen panik syns ju! :) Puss

2010-03-08 @ 11:04:12
URL: http://gretalina.blogg.se/
Sis

Vad härligt att äntligen få se och läsa hur du hade det i Milano. Saknar dig.

2010-03-08 @ 18:12:57
kakan

Underbara, söta smula. Inte lätt me missförstånd, men sanningen e att man kan lära sej av d också. O hade du varit i Italien 1 år e d kanske bara ja som skulle känt igen dej, hihihi. Roligt att se lite bilder, kan förstå att du har många fler som ja får se längre fram. Helt sant, små liv förgyller tillvaron och livet. Älskar dej.

2010-03-08 @ 18:13:00
URL: http://fedeson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0