konserten igår alltså!

tjoohoo, säger jag bara! det var helt lovely!
det började med en barnkör, som drog igång partyt i mitt hjärta. solviksfolk, de sjung let's dance!! och hade sjukt roliga vampar i slutet..yeehaa, sedan var det en sjukt grym liten kille som sjung Wind beneath my winds helt fantastiskt bra, och men känsla som hette duga! det var första gången jag grät av lycka på den här konserten, haha. jag är så känslosam :P
sedan kom London community gospel choir(LCGC) in, och de var AWESOME! de lät som en inspelning trots att de var sjukt många, jag tror jag inte hört något liknande live. helt galet bra solister och svängigt komp :)

det satt en gammal man bredvid mig som satt helt still, han måste blivit åksjuk så mycket som jag poppade. haha, han pratade med mig iallafall i pausen, sa "Splendid" hela tiden. en typisk britt, han hade faktiskt varit utbytesstudent i sverige för 60 år sedan :P haha det säger kanske något om hur gammal han var :P

det var en galen del två på konserten, Urban Voices kom in sjung några låtar, varav en var Total Praise..gosh, vad jag ryser när jag hör den. sen kom LCGC in och röjde gärnet mot slutet. massa bra låtar, allsång och avslutning Love train :) gaaaaaalet!


nu sitter jag här, väntar på att den här godingen ska dyka upp och krydda min och Margheritas dag :)



hett va? :)

<3

snart fredag.. <3


Kommentarer
Maria

LCGC-skrämmande likt VCGC Very cute gospel chior, eller hur var det? Och let's dance! Låter fantastiskt du!:D

2010-04-21 @ 14:41:08
URL: http://hiddenpart.blogg.se/
Harriet

Älskar LCGC - körde de Dance... den är helt galet bra ju!



Måste pricka in kören nästa gång jag åker till London.

2010-04-22 @ 22:13:05
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0