jo.

jag vill inspirera och beröra...inte förstöra


Kommentarer
Hanna

Det låter bra. Keep it that way. ;)



Jag ställde förresten upp en fototävling på Veckorevyns sommarturné där man kan vinna en dator. Det skulle vara kul om du röstade på mig! (klicka på snäckan, tar bara en sekund)

Om det finns någon liten tjänst jag kan göra dig i gengäld, så är det bara att säga till!



http://www.asusnordic.com/summertour/?p=338

2009-06-20 @ 23:20:33
URL: http://gratisbesatt.blogg.se/
Julia

Det är det du gör också! :) tack för att du finns!

2009-06-21 @ 20:43:01
URL: http://julleskrutt.blogg.se/
Pappsen

Det gör du alltid. Tack för att du kom hem så att jag kan ta med något gott.

Här är en sång som betyder väldigt mycket för mig.

PRAISE YOU IN THIS STORM

I was sure by now

That You would have reached down

And wiped our tears away

Stepped in and saved the day

But once again, I say "Amen", and it's still raining



As the thunder rolls

I barely hear Your whisper through the rain

"I'm with you"

And as You mercy falls

I raise my hands and praise the God who gives

And takes away



I'll praise You in this storm

And I will life my hands

For You are who You are

No matter where I am

Every tear I've cried

You hold in Your hand

You never left my side

And though my heart is torn

I will praise You in this storm



I remember when

I stumbled in the wind

You heard my cry

You raised me up again

My strength is almost gone

How can I carry on

If I can't find You



As the thunder rolls

I barely hear You whisper through the rain

"I'm with you"

And as Your mercy falls

I raise my hands and praise the God who gives

And takes away



I lift my eyes unto the hills

Where does my help come from?

My help comes from the Lord

The Maker of Heaven and Earth



Mariah; Var redo; det kan komma "behaglig frestelsen" även på din väg.

2009-06-21 @ 23:48:02
Pappsen

FÖRÄNDRA VÄRLDEN



När jag var en ung man vill jag förändra världen. Jag upptäckte att det var svårt att förändra världen, så jag försökte förändra mitt eget land.



När jag kom underfund med att jag inte kunde förändra mitt land började jag fokusera på min stad.



Jag kunde inte förändra min stad, och när jag blev äldre försökte jag förändra min familj.



Nu, som gammal man, har jag insett att det enda jag kan förändra är mig själv, och plötsligt förstod jag att om jag för länge sedan hade förändrat mig själv skulle jag ha kunnat påverka min familj.



Min familj och jag kunde ha påverkat vår stad. Deras påverkan kunde ha förändrat vårt land, och jag kunde faktisk ha förändrat världen.



2009-06-21 @ 23:56:05
Pappsen

Lillan, Om Gud hade ett kylskåp, din bild skulle sitta på dörren.

Om Gud hade plånbok, ditt kort har varit där.

Han skickar dig blommor i varje vår.

Han sänder dig solsken varje morgon.

När som helst du pratar med honom, han lyssnar till dig.

Gud kan vara vart som helst i universum, men han valde ditt hjärta.

Tänk min vän, Gud är galen i dig.



Gud har inte lovat dig en dag utan smärta,

Skratt utan sorg, solsken utan regn,

Men Gud har lovat att ge kraft för varje dag,

och lovat att trösta dig när du gråter,

och vara med dig.



Läs detta:

Enligt källor i Pakistan dog Tahir Iqbal av okända orsaker i Kot Lakhpat fängelset Lahore, i Pakistan söndagen den 19 juli 1992. Iqbal, en 32-årig kristen som omvänt sig från islam, hade suttit i fängelse sedan december 1990, då han dömdes för att ha hädat profeten Mohammed och vanhelgat Koranen. Han arresterades efter att en muslimsk lärare i hans lokala moské hade anklagat honom för att ha strukit under texter i Koranen och skrivit i mariginalen.

Iqbal, som var rullstolsbunden, blev allt sämre under fängelsevistelsen och hans advokat gjorde många försök att få honom frigiven. Trots det förblev Iqbal fängslad fram till sin död. Under fängelsetiden utsattes han för ett ständigt tryck att avsäga sig sin kristna tro. I en intervju sade Iqbal: "JAG SKA KYSSA REPET DE HÄNGER MIG MED, MEN JAG SKA ALDRIG AVSÄGA MIG MIN TRO"



Jag önskar och ber till Gud att han ska ge mig liten del av tro som Iqbal hade. Även alla sviker mig jag kommer aldrig avsäga mig min tro. Gud sviker oss aldrig.

2009-06-22 @ 00:05:38
Pappsen

(När jag är less och trött på jobbet, jag brukar läsa detta. Då får jag inspiration. Därför om du känner trött när du jobbar läs detta 3 gånger dagligen)

Du som är gammal, man eller kvinna

som tror att du intet har att vinna,

som känner dig trött och vissen och skral

du lider många eländes kval.

Värken dig plågar, bekymren är många

du kan inte flydda dagar fånga.

Jag vill du ska veta att jag finns för dig

när du i ditt hem släpper in mig.

Jag är en främling men vill vara nära

när du är sviken av nära och kära.

Jag kan inte ersätta dotter och son

som bara hör av sig per telefon.

Den smärta du känner jag kan ej lindra,

ditt sjukdomsförlopp jag kan ej hindra.

Den smärta du känner är bara din,

kunde vi dela hade hälften varit min.

Men din kropp är gammal och min är ung,

bara den bördan känns väldigt tung.

Jag kan inte trolla som du säkert förstår

men jag vill göra så mycket jag förmår.

Din vardag vill jag dela i glädje och sorg,

för dig är det viktigt " Mitt hem är min borg".

Du kan känna att jag finns här just för dig.

Var inte rädd, jag sviker dig ej!

2009-06-22 @ 00:09:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0