Lucia, eller hur var det.

jadu, idag är det lucia dagen. känner jag av det? nej, jag är instängd här på orkestervägen och skrubbar skåp och känner allmänt ingen julstämning direkt. men,men what to do?
det här är första lucian på hur många år som helst som jag inte är med i något lussetåg, känns lite trist för det var i och med luciatåget som man liksom fick lite julstämning. men den som är utom räckhåll i år känns det som,
men jag fick ju en glad överraskning när jag skulle lämna ett paket på posten i fredags på kvantum när jag hörde lucia sång. såg inte vilka det var, eller snarare brydde mig inte förrens de började sjunga nu tändas tusen julljus och de sjung versionen vi sjung på Solvik. och då vred jag på huvudet och vips där stod de små afrosarna :)
jag blev glad, för jag där hade jag fått min portion av lucia i år plus att jag fick några kramar.. det var ett tag sedan.
men snart ska jag krama på mina kära familjemedlemmar som jag ska våldgästa :)

aja, nu bör jag åter gå till städandet. full rulle till klockan 18 sedan vila i två timmar (jag planerar efter tv-tablån :P )
sedan får vi se om jag kommer igång igen. fast man brukar ju som fastna när man väl har satt sig.

chillivippen, en stund då!

jösses vad jag blev sugen på grädde...hahah.

ha en trevligt lucia föresten gott folk!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0