internet anslutning, yeah!

wohooo,
nu sitter jag här i pappas lägenhet i härnösand och äntligen har jag internet anslutning så jag kan använda datorn. har fått påminnelse om att jag ska blogga, men det går inte från min telefon eller jag har inte kommit på hur man ska göra :P
sen jag skrev sist har det hänt massa saker, först var jag och hälsade på mamma och gosades lite med Imbum. sedan så for vi upp till skellefteå med en flyttbil och hämtade mina saker, Bror följde med så det var mysigt. sedan blev jag kvar med Deborah ett tag i Övik, eller ett tag och ett tag det blev fram till den 23:e när vi tog bussen ner till Sundsvall för att Fira jul hos mormor. Även att vi fick stå och vänta på extrabussen i en timme i kylan för att vi inte fick plats på den ordinarie bussen, inte direkt det roligaste.. jag blev lite små gnällig men var så sjukt kall.

julalfton så var vi som sagt hos mormor, med ett undantag på några timmar som jag jobbade på tunastrand. mysigt att vara tillbaka där, de hade mysig julstämning där. fast det är tråkigt när det när några som flyttat hem till Gud sen i sommras och sedan så var många som blivit betydligt sämre. men,men antar att det är livets gång.

haha, pappa köpte en tv igår för att jag skulle komma hit. så jag skulle få något att göra när jag är här.. han är söt han :P

Idag är det två veckor på dagen som jag far, sjukt spännande. börjar bli lite smått nervös, men kommer att sakna alla här hemma.

det är något jag har funderat på de senaste dagarna. vad är det som är hemma egentligen?
jag har ju som inget hem nu, låter ju sjukt tragiskt men det är ju ingenstans där jag har som ett eget rum. men det jag har kommit fram till är hem är nog inte någon plats, visst det kan nog vara så. men för mig är det nog att hemma är där de människorna jag älskar är. så hem för mig är lite överallt för tillfället, men jag längtar tills jag har en fast punkt, en plats som jag också kan kalla hem.

aja, fridens så länge :)


Kommentarer
Alina

Ja, rea är farliga saker. Men vi klarade oss genom dagen. :D Jag köpte inte så mycket. Man kommer ändå inte kunna ta med sig så mycket saker till London. Woho, det ska bli så spännande! :)

Skönt att du haft en fin jul! Är dina föräldrar skilda? Mina skilde sig förra sommaren. Sånt är aldrig kul. Även om det var tydligt att dom inte mådde bra ihop längre. Ja, ja.. ha en fin kväll. :)

2009-12-27 @ 00:03:42
URL: http://gretalina.blogg.se/
Alina

Men, haha, har du redan packat till London??

Vad jobbigt med dina föräldrar! Man blir liksom både ledsen och arg. Varför kan inte föräldrar bara vara stöttepelare utan egna bekymmer? :) Men som du säger, det kanske är bättre såhär. Man kan ju inte tvinga några att vara tillsammans bara för att. KRAM

2009-12-27 @ 19:21:32
URL: http://gretalina.blogg.se/
Anna

Hemma är där hjärtat är gumman. Man kan ha flera hem. Tack för igår kväll. Hade det toppen mysigt! <3

2009-12-31 @ 02:01:07
URL: http://yvanna.blogg.se/
Debbie

du har alltid ditt hem hos mig gumman! kommer sakna dig som en tok när du åker till London men du ska veta att jag är å fruktansvärt stolt över dig som ger dig iväg på ett sånt här äventyr. jag har fullt förtroende att du kommer klara det skit bra. sitter här i min ensamhet och blir alldeles rörd.....ser du?? :P



älskar dig såå mycket gumman!

puss puss

2009-12-31 @ 11:17:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0