wohoo!

Idag är en bra dag, så är det bara! tänka att få vakna,bara gå ner och ta något ur kylskåpet att äta, dricka ett iskallt glas vatten, och känna doften av nybakta Kubb av en mamma som är är så bra! jösses, tänk att man kan ha det så bra. =)

är ledig nu idag, var det igår också. igår var jag iväg på stan, en sväng på Ikea med Mami, sedan så träffade jag ZarahLinnea en sväng gick på stan och fyndade en kofta :P sällan, att jag handlar någonting. jag kommer ha en helt ny garderob nu när jag far uppåt igen. fast det är ju toppen, nya kläder och ett nytt hem med den underbaraste människan som finns, nämligen Gustav<3. tänk vilket previligium( ojdå, vilken stavning) att vi får på i Sverige, det är nog många som inte uppskattar detta land. men tänk vilket land och vilka möjligheter man har som medborgare.

jag undrar hur mitt liv skulle ha varit om mamma och pappa hade bestämt sig för att uppfostra oss i SriLanka, jag tror det skulle vara svårare, hela mitt liv skulle nog se annorlunda ut. omständigheterna skulle ju vara så väldans annorlunda. Vi skulle nog inte ha kunnat farit hit till Sverige och hälsat på som vi har kunna varit nu dit och hälsat på. jag hade inte träffat alla underbara människor som funnits här, tagit del av den bra sjukvården och skola. Jag hade nog inte varit den jag varit nu, men jag tror jag hade uppskattat mer det jag hade och hållt fast vid det. och strävan uppåt hade nog varit mera.
men jag är glad för att ni tog oss till sverige, även om situationen idag kanske inte skulle ha förekommit där. men, så ska man inte tänka.

allt som läggs ner i våra liv, det finns en plan bakom det. vi lär oss av allt som händer oss, det finns en mening med allt. Gud har lovat oss att vara med oss så länge vi lever, att bära oss genom svåra stunder, glädjas med oss och aldrig lämna oss. Det får vi aldrig glömma, att vi är älskad.
det är inte så lätt i denna värld att hålla fast sig vid sin tro, man möter ofta på påfrestningar eller frestelser som man faller för, men tack och lov så finns Gud kvar där när man insett sitt misstag, eller han har funnits med hela vägen. även om man har vänt ryggen till. det finns så många otrygga människor, människor som söker, människor som inte känner sig älskad..men ni ska veta det finns någon som älskar dig, så finns hos dig så länge du lever. Han räddade dig långt innan du föddes, så gå bara in i hans kärlek, så finner du ro.



nu ska jag gå och äta nybakta kubbar med mjölk =)
kärlek/Mariah


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0