höjdpunkter 2007

saker som är värda att minnas, 2007 har nog varit det bästa året i mitt liv =) nu kan det bara bli bättre! 

  • året inleds med att jag firar nyår hos tessan, med massa vänner.
  • den 12 januari fyllde jag 18 år, och blev "vuxen"
  • vecka 3-4, helt underbara show-veckor på hedberska.
  • under hela vårterminen, var det fett med träning på Ego, tidig morgon träning..och AFRON det var ju helt underbart!!
  • v.10 resan till Gran Canaria med Anna och Emelie, galet bäst. sola,sola,bada,kareoke, hoppastuds, gå vilse o massa mer. minnen!!
  • 15 mars, blev jag av med tandställningen..äntligen!!
  • i april hade vi konsert med Fredrik Kempe och Peter Ljung, det var väldigt roligt och pressande.
  • hela maj var fylld med massa sista grejer inför studenten, helt minnesvärt var hela den här tiden men måste nämna vårkonserten med florus(att säga hejdå till underbara Isabella...inte lätt), sista konserten med skolan(alla var så duktiga, massa killar som vågade ta sig an scenen, galet bra!)och göteborgs resan som började samma kväll som konserten, helt underbart roligt. innan detta var det ju självklart studentbalen som jag gick på med min kavaljer Emelie, helt underbart roligt att klä upp sig och väldigt god mat. även att jag och emelie fastnade i hissen ett tag, väldigt givande:P
  • sen har vi självklart studenten! aaah, helt underbart roligt! går inte att beskriva denna känsloladdade händelse, från att sova hos emelie, kliva upp och gå till busbacken och äta jordgubbar och dricka pepsi när alla andra drack champange,till att sedan tillbaka till skolan och ha guldtrofén..spela basket och volleyboll utklädda till pimps och killarna till horor. sport hade inte varit våran grej under de här åren,om vi inte spelade mot varandra så vi fick inte så mycket poäng i matcherna =P. men dansen kammade vi hem, tack o lov. vi var bäst! sedan var det bara att kuta hem till emelie och fixa till sig inför avslutningen, som ligger som ett magiskt minne hos mig, till att sitta i mu1:an och ta farväl av alla lärare, jag grät som bara den..till att sedan hetsigt springa för att gå ut på trappen som nummer fem,hann inte tänkta innan, men jag var så glad så uppriven att det var slut men det slutade med att jag stod och grinade på trappen så jag inte kunde sjunga. sedan var det parad till flaken, såå galet kul att åka flak!!vi sjung gamla körlåtar, och skrek som bara den. sedan var det bara hem och fira, sedan tillbaka in till stan och fira med klassen på norra och några gamla/nuvarande esterer.dagen efter var det studenfesten på oscar, helt sjukt kul. förfesten innan,när vi spelade spicegirls och sjung o dansade vilka minnen!
  • när lovet kom var jag ledare på ett barnläger, det var skoj.
  • Den 18 juni 2007 18.04, fick jag vara med om något helt underbart..jag fick vara med när Amanda kom till världen..det är nog årets bästa. att se en människa komma till liv! jösses, vad jag var stolt över dig sarah, amanda är såå fin! mitt pyre!
  • sedan följde resten av sommaren med att jobba på bänkåsvikens sommargård. där mina vänner ställde upp en massa med att komma och hälsa på och kommma på mina bjudna middagar. annars hade sommaren blivit lång. det blev en massa film här, promenader, polisen fick komma mitt i natten för någon hade kommit och stulit virke,jag hörde dem var rädd som en gnu. sedan var The Ark och badade på stranden under gatufesten, jag som var så less att jag inte fick se dem..men att sedan få träffa dem och prata med dem privat det var ju bara sjukt bra! när jag tänkte på den här sommaren tänkte jag på dans, på gemenskap, på mina underbara vänner som jag inte skulle vilja leva en dag utan! älskar er! jag kommer också minnas en speciell natt när Ida sov över! underbara vännen IDA!
  • den 17/8 tatuerade jag mig, så nu är jag kristus märkt.fast det var jag ju innan också=P
  • den 21/8 började jag på solvik, har gott en termin där..en termin full med sång,skratt och tårar. jag som trodde att jag var fullbordad när det var att skaffa vänner,här träffade jag helt underbara vänner som jag inte kan tänka mig att leva en dag utan i resten av mitt liv, en sjukt härlig klass där man kan vara sig själv. och jag utvecklas som ogräs växer!
  • 26/10 lyfte planet till USA! med spectra, jösses vilken resa. träffade ida på flygplatsen i New Yark både dit och hem, på hem resan hann jag också med att kolla hur hon bor även om jag hade myror i brallan att jag skulle missa planet. en resa till Cleveland,Ohio fylld med GOSPEL,GUD och shopping och att jag fick en amerikansk pappa! tack alla underbara sångare och människor för att resan blev toppen!
  • ny år 07/08 friades hos tessan igen, den här gången med fler människor, en kväll fylld med singstar och skratt och fyrverkerier=) minnesvärt!

aja, det var väl allt=P eller inte, det har hänt sjukt mycket som ni kanske märkt. men alla saker betyder mycket, varje dag det gångna året har verkligen varit en gåva. alla människor som har kommit in i mitt liv, eller funnits där en längre tid, jag kan inte annat säga än att jag älskar er, ni betyder mycket! brukar ibland fundera på varför jag förtjänar att ha så många härliga människor i mitt liv, men jag kan inte förstå utan jag accepterar det bara för jag vill inte vara utan er! utan er inget jag, det är ni som gör mig till den jag  är! tack för det!
massa kärlek!
/Mariah
ps. länkar till min bilddagbok, där jag lagt upp som passar till höjdpunkter. för varje gång jag ska ladda upp här skiter det sig =P prithie.bilddagboken.se ds.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0