födelsedag!

vaknade idag att jag hörde någon låsa upp min dörr från utsidan, jag blev inte orolig eller så för Lola hade informerat mig igår på kvällen att hon "råkat" tagit min nyckel, och att jag inte skulle oroa mig över att det var borta.
sedan kom hon in och la sig bredvid mig, och så låg vi och prata tills jag vaknade till. sedan tyckte Lola att det var dags att öppna paket, så det gjorde jag.. gardiner,en bricka, bodybutter, örhängen och ett urtjusigt kort var det =) tack mamma &pappa?, Lola och Gustav för det. sedan så gick vi till kiosken och köpte mjölk och grädde m.m.

sedan stannade vi till i hemkunskapen för att äta frukost och jag bakade en morotskaka som jag bjöd på senare. Lola bjöd mig på frukost =) mumsig havregrynsgröt med nötter och hallonsylt och vispad grädde...låter kanske konstigt men för en gräddälskare som mig så är det underbart gott =)
ZarahLinnea anslöt sig till oss, och jag fick ett underbart prinsess-kit av henne och jätte tjusiga björnörhängen =)

sedan när kakan var klar så gick vi till tall och fikade med alla. blev så galet mätt, men kakan var väldigt god =)
fick ju en schali och ett fint kort av maria och cecila =). och koppar och te av jullegulle. sedan så var det mys för hela slanten i soffan, Lola gick och målade.

sedan när hon kom tillbaka lagade vi mat, mumsiga pitabröd gjorda av lola och köttfärsfyllning gjord av mig:P
jag har lärt mig göra lökbåtar idag:P
filmen vi tittade på var ett öga rött, så galet bra =)

nu är jag bara trött, har haft en underbar dag, tänkte väl att det skulle bli långsamt utan familjen och vännerna hemma och så. men, med alla underbara människor runt omkring mig här och alla underbara som har hört av sig på något sätt. såå, har det här varit helt underbart!

såå, tack alla som tänkt på mig idag! det hade ni inte behövt. men jag uppskattar det verkligen!

älskar er
kärlek/Mariah, ett år äldre ett år visare ? =P



Kommentarer
Emelie

ååh saknar dej gumman! tur att de tar hand om dej där ;).. och du verkar ha de bra!! puss puss

2008-01-19 @ 17:44:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0