SOOOLVIK!

i söndags kväll så anlände jag till solvik. med min mamma och min pappa.
efter några timmars uppackning så somnade jag i min säng för det kommande året.
rummet har gröna tapeter, en säng, ett skrivbord och lite andra möbler men det ser väldigt naket ut.
vaknade på måndagen, det tog mig ett ta att förstå vart jag egentligen var. gick och väckte julia och vi gick sedan
ner till frukosten. efter det var det lite dötid så vi chillade lite. sedan kl.11 var det samling på gården då man skulle gå till skylten som det stod afro på, sedan gick vi till afrovillan(weii) och träffades klassen. sedan var det lunch och sen stor möte med alla linjer i kapellet. där sjung vi en "sommaren är kort" med omgjord text ungefär "solvik är så bra.." och sedan sa rektorn att nu skulle alla ringa hem och säga att hjärntvättningen hade börjat. en väldigt lustig prick må jag säga:P
sedan var den första skoldagen slut.
då bar det iväg till havet med ett gäng tjej, sedan när vi kom tillbaka var det middag och efter middagen innan maten riktigt hunnit sjunka ner så blev det innebandy, mitt lag vann:P snyggaste målet av Rosa.(kallar henne det bara här inte i verkligheten:P)sedan blev det grillning med alla som bor på internatet. filmen som vi kollade senare på var I Walk Remember, så otrooligt bra. efter det så ramlade jag i säng.

idag försov jag mig lite:P men det blev inte något större problem, hade information och rundvandring först på morgonen med klassen. sedan efter lunch fick vi äntligen sjunga. och vilket sound det var, galet vi lärde och två låtar utantill på hur liten tid som helst. och det lät grym, iallafall från där jag stod.:P det spelades in så vi ska lyssna på det i slutet av året. det var så grymt KUL! AHH! det här året kommer bli toppen. sedan så slutade vi för dagen och jag två i mitt hus gick till gympan och tränade lite styrka och spelade basket ända till middagen, eftermiddagen blev det innebandy igen. vi körde tre lag så ett lag vilade hela tiden, vi afros var i ett och det gick inte alls så bra för oss. vi skyller på vetilationen eller att vi inte var så bra på 3:an och 5:an.:P haha.
aja, har inte fått internet fixat på rummet så det kanske tar lite tag mellan inläggen, men jag ska försöka.

jag saknar er alla, det är inte förrens man är borta från alla som man inser det.
jag älskar er.
puss/er mariah



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0