detta påsklov

det har varit alldeles för långt, men samtidigt alldeles för kort.
jag har liksom inte hunnit med att göra så mycket, timmarna rinner liksom iväg.
trodde att jag skulle ha det så roligt, att jag skulle ha så mycket att göra att jag skulle slippa
vara ensam. men det blev ju rena rama motsatsen, jag har varit tvungen att hitta på något att
underhålla mig själv, jag har blivit förnedrad kallad äcklig och att jag inte ska ha på mig kläder som jag
har dem. och ensam är en sak som jag har verkligen varit. det har planerats att man ska göra saker i förväg, så man´har gått och sätt fram imot det, sedan när det verkligen kommer till det så blir det fel, man blir bara besviken. om man bara kunde sluta se fram emot saker, då skulle jag inte bli så besviken.

igår var jag ensam stora delar av dagen, visst det är skönt att vara ensam men inte när man känner sig ensam när man är med andra människor också. då känner man sig hur ensam som helst när man är det på riktigt. jag borde göra alla läxor som jag samlat på mig, men det är liksom inget som fastnar. jag kan inte koncentrera mig längre. antagligen för att jag inte kan sluta tänkta och lägga de där tankarna åt sidan eftersom man blir påmind om dem hela tiden. nu som man borde lägga in sista växeln när det inte är så många veckor kvar tills man tar studenten. alla tycker att man är så vuxen, men jag känner mig inte alls mogen för att ta mina egna beslut och bestämma vad jag vill göra med mitt liv för attt försörja mig själv. jag har ju alltid varit minst, ha sluppit att göra saker så jag har ju en massa praktiska saker att lära mig innan jag kan klara mig själv. jag blir bara mer och mer förvirrad. det ända jag vill göra nu är att sy, att skapa. det är så otroligt roligt.

jag har iallafall skickat in min ansökan till Solvik, jag hoppas verkligen att jag kommer in. alla säger att det kommer jag, men jag vill inte vara så självsäker jag har en känsla av att jag har blivit för divig på sistone. så jag har blivit väldigt nojjig ifall det märks och att andra tycker det.

aja, skriver kanske mer idag, det känns som jag inte fått ut det jag vill med detta inlägg.
måste städa upp efter mig i min syverkstad, dvs vardasrummet.
sedan ska jag förhoppningsvis få min telefon idag =)
så vi ska åka och hämta den.
aja. fred och kärlek, kärlek till alla.
puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0